Nu este un secret faptul ca, culorile evoca emotii diferite si ca marketingul a profitat de aceasta realitate de ani de zile. Dar ce sentimente provoaca culorile?
In special, exista rosu, despre care se spune ca stimuleaza apetitul. De aceea, lanturi de restaurante celebre, cum ar fi McDonald’s, Pizza Hut, KFC si Wendy’s, le folosesc in logo-urile lor. Intre timp, albastrul este tonul preferat al barbatilor, iar corporatiile il folosesc adesea pentru a face referire la productivitate. Moda culori – acestea joaca,de asemenea, un rol important.
De multe ori, cumparatorii aleg ce sa cumpere in functie de culoare. De fapt, potrivit Color Marketing Group, o firma specializata in utilizarea culorilor, acestea sunt echivalente cu aproximativ 85% din motivul pentru care o persoana alege un produs in raport cu altul. In plus, culoarea are o mare importanta in branding.
Va prezentam o scurta analiza a ceea ce inseamna culorile si care sunt cele mai recomandate, in functie de utilizarea si contextul lor:
Psihologia culorilor primare
Galben: Se considera un ton vesel si cald. Cu toate acestea, el promoveaza, de asemenea, ochii obositi si face ca bebelusii sa planga.
Rosu: Atrage rapid atentia, evoca emotii puternice si creste apetitul; Este, de asemenea, asociat cu pasiune, intensitate si dragoste. Cu toate acestea, studiile arata ca rosul va poate afecta performanta atunci cand faceti sarcini de concentrare, cum ar fi examene sau decizii, deoarece este asociat cu pericolul.
Albastru: Este culoarea preferata de barbati. Promoveaza calmul, productivitatea si linistea, facandu-l cel mai folosit in birouri. Este, de asemenea, sinonim cu increderea si siguranta, facandu-l ideal pentru asiguratori, banci si institutii financiare. Vezi si alte articole utile pe amika.ro.
Culorile secundare si tertiare
Verde: Este asociat cu sanatatea, linistea, banii si natura. Se demonstreaza ca lucratorii care lucreaza intr-un mediu cu acest ton, au mai putine dureri de stomac. Cu toate acestea, efectul depinde foarte mult de nuanta sa; tonurile profunde evoca abundenta, iar cele mai deschise, limpede, calm.
Violet: Inseamna loialitate, bunastare, succes si intelepciune. Acesta este motivul pentru care regi si alti lideri poarta imbracaminte violet.
Roz: Este o culoare care calmeaza si evoca iubirea. Nuantele intunecate sunt folosite pentru a exprima distractia, entuziasmul, energia si tineretul, astfel incat acestea sunt perfecte pentru accesorii pentru fete si femei; roz sunt asociate cu romantismul.
Alb: Se refera la puritate, nevinovatie. Este ideal pentru utilizare in spatii mici, deoarece ofera un sentiment de spatiu.
Maro: Aceasta culoare evoca incredere si practica, dar este, de asemenea, oarecum plictisitoare si poate fi asociata cu murdaria.
Orange: Acest ton este sinonim cu entuziasm, emotie, caldura si prudenta. De aceea, este folosit pentru a atrage atentia si a provoca bucurie.