Tinerețea e o stare a spiritului, spun mulți. Pe dracu. Mulți zic că se simt tineri la 40-50 de ani însă au un venit constant, casă, mașină și copii cărora le iau jucăriile. A fi tânăr, însă, nu înseamnă doar distracție. Înseamnă să nu pierzi timpul aiurea, cum ar fi în autobuz. Ai nevoie de mobilitate, fie că vorbim de a merge de acasă sau de la cămin la cursuri și înapoi, de a nu aștepta după tren sau microbuz atunci când mergi la părinți sau de a nu-ți rupe spinarea cărând pachetul de la maică-ta.

Știu, o mașină ți-ar surâde. Și dacă visezi la ceva puternic, care să atingă suta în mai puțin de 5 secunde, am o veste proastă pentru tine: te caută moartea pe șosele. N-ai cinci ani de experiență la volan sau 30.000 de kilometri conduși, nu-ți pune fundul pe ceva ce are mai mult de 100 de cai putere. Nu știi să-i stăpânești. Bașca, asemenea mașini sunt destul de scumpe nu doar ca preț, ci și dacă ai în vedere consumul de combustibil și costurile ulterioare. Încearcă o mașină de oraș, cu consum redus și costuri minime de întreținere. Am strâns câteva modele pentru un student venit în București: buget redus, consum mic, ușor de condus și de parcat.

  1. Daewoo Matiz / Chevrolet Spark. Buburuza pe care o vezi cel mai des pe drumurile românești are un motor de 0.8 litri în trei pistoane, consumă cam 6 – 6,5 litri la sută în oraș și poți găsi piese de schimb cam peste tot. Întreținerea este ieftină iar dacă vrei să faci o investiție pe termen lung, poți opta pentru o instalație GPL, care ți-ar reduce costurile de combustibil cu 30 – 40%. Prețurile încep sub 1000 de euro, dar ai grijă să nu cumperi una care a fost taxi.

Daewoo_Matiz

  1. Mercedes A-Classe. Tot compactă, cu motorul un pic mai mare și mai scumpă la întreținere. Totuși, dacă ești din alt oraș, aceasta își va dovedi fiabilitatea mai ales la drumurile lungi. Este foarte tinerească, are o grămadă de opțiuni și se strică mai greu. Prețuri de la 1000 de euro.

a-class

  1. Opel Corsa. Buburuza germană e ușor de parcat, are motorul mic și consumul pe măsură. Piesele de schimb costă puțin, la fel și reparațiile. Excelentă pentru oraș. Prețurile încep de la 3000 – 3200 lei dar ai grijă să fie minimum Euro 4, altfel te va costa mult timbrul de mediu.

opel-corsa

  1. Opel Astra. Este bună mai ales pentru cei care vin din alte orașe. Modelele sedan din anii 2000 – 2004 costă în jur de 1500 – 2000 de euro, timbrul de mediu pentru un motor de 1.4 litri este cam 150 de euro iar rezistența este mare, ca a oricărei mărci germane. Foarte bună pentru mers în vacanță sau la părinți.
  1. Dacia 1310. Dacă o găsești la părinți sau la bunici, ia-o. Majoritatea au deja GPL instalat, consumă mai mulți nervi decât combustibil și majoritatea reparațiilor le poți face chiar tu. Piesele de schimb costă o nimica toată, găsești pe forumuri indivizi care le dau chiar moca. Roagă-l doar pe tata sau pe bunicul să te învețe cum se pornește la rece. Când temperaturile scad sub 0 grade, e un pic mai complicat. Bonus: o dai la Remat, vinzi tichetul și-ți iei un Mercedes A-Classe

dacia-1310